? ??????????????In Bloom? ????? ?? ???Rating: 4.2 (38 Ratings)??1 Grab Today. 5300 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????????????????????????Snowy Mountains? ????? ?? ???Rating: 4.3 (38 Ratings)??1 Grab Today. 7989 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, May 5, 2009

wajah-wajah..

Pernahkah anda menatap wajah orang-orang terdekat dengan anda ketika ia sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali sahaja menatap wajah-wajah ketenangan mereka ketika sedang tidur.Ketika itu yang kelihatan adalah ekspresi yang paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketike di panggung, di layar perak, di kaca tv begitu cantik dan gemerlapan pun boleh jadi akan kelihatan sederhana dan jauh berbeza ketika ia sedang tidur. Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tidak akan kelihatan wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda ketika ia sedang tidur.Sedarilah, betapa badan yang dulu sasa dan gagah itu semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya.Orang inilah yang setiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah yang rela melakukan apa sahaja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang beralihlah.Lihatlah ibu anda.Hmm..kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai-belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana tempaan hidup yang keras.Orang inilah yang tiap hari mengurus keperluan kita.Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan mengomel kita semata-mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya itu, sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang tercinta itu: Ayah, ibu, kakak, abang, adik, sahabat, SEMUANYA. Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan ketika menatap wajah yang terlelap itu. Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan kita. Secara ajaib tuhan mengatur agar pengorbanan itu dapat kelihatan lagi melalui wajah jujur mereka katika sedang tidur.

Rasakanlah betapa kebahagiaan dan keharuan seketika terganggu jika mengingat itu semua. Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika keesokan hari mereka; orang-orang yang dikasihi itu tidak lagi membuka matanya, selama-lamanya.......




If you can touch it and you can see it, it's REAL.
If you can touch it but you can't see it, it's TRANSPARENT.
If you can't touch it but you can see it, it's VIRTUAL.
If you can't touch it and you can't see it, it's GONE.




HARGAILAH SETIAP PERTEMUAN KERANA,
DI SITU ADA KERINDUAN:D

0 comments: